HTML Image as link
Qries

Obracet se k jídlu pro útěchu – ať už vědomě nebo nevědomě – když jste ve stresu, úzkosti, nudě nebo rozrušení, je dlouholetý zvyk. Pokud se zastavíme a přemýšlíme o tom, máme tendenci si všimnout, že k těmto skluzům obvykle dochází, když jsme emocionálně nejslabší nebo když jsme měli obzvláště těžký den.

Emocionální skluz v jídle obvykle zahrnuje specifickou touhu po jídle, například po jídle z kategorie cukr/zpracované sacharidy.

Problém s emočním stravováním spočívá v tom, že může vážně sabotovat naše úsilí o hubnutí, což způsobuje, že přibíráme na váze nebo dokonce stojíme na místě – tak skličující, když jsme ten týden nebo měsíc opravdu tvrdě pracovali.

Nejen to, vyvolává intenzivní pocity viny a porážky, což nás zase může vést k tomu, že budeme chtít hodit ručník do ringu, pokud jde o naše cíle v oblasti hubnutí.

4 kroky k odstranění emočního přejídání


1) ZKONTROLUJTE SVÉ EMOCE:



Proveďte rozhovor sami se sebou. Je čas začít si mnohem více uvědomovat sebe sama tím, že se „zkontrolujete“.


Zkuste to pojmenovat a pak s tím chvíli posedět. Přijměte a potvrďte své pocity. Dejte si povolení mít tyto emoce. Snažte se neodsuzovat sami sebe za to, že máte tento pocit úzkosti, stresu, nudy nebo smutku. Je to pocit – nechte ho v sobě. Plně ho přijměte. Obrovským přínosem je hlubší spojení se sebou samým a snížení tohoto typu sebedestruktivního chování.

 

2) ZAPOJTE TLAČÍTKO „STOP“:

 

Fantastickým úspěchem pro každého je, když se mu podaří ZASTAVIT jíst jídlo nebo pít nápoj, o kterém VÍ, že je kontraproduktivní. Začněte získávat zpět určitou kontrolu tím, že zapojíte tlačítko STOP. Sna vrchol toho, co děláte. Odložte jídlo nebo pití. Ještě lépe je vyhoďte do dřezu nebo do koše.

Tněkolikrát se zhluboka nadechněte. Uvědomte si, že se nadechujete nosem a vydechujete ústy. Všimněte si, že se uklidňujete. Položte si ruku na hrudník, abyste se spojili sami se sebou.

Observe to, co právě teď zažíváte. Uvědomte si myšlenky, emoce a pocity. Myšlenky nejsou fakta. Mohou být zkreslené. Pojmenujte emoce – dokonce je vyslovte nahlas -, abyste měli možnost ztlumit hlasitost obvodu strachu ve svém mozku. Všímejte si svého těla – začíná se zbavovat počátečního napětí?

Ppokračujte s něčím, co vás v tomto okamžiku podpoří. Berte to jako experiment, abyste se naučili převzít zpět kontrolu a skutečně se spojit sami se sebou. Ať už jste snědli cokoli a bez ohledu na to, kolik jste toho snědli, snažte se NECÍTIT VINU… Pokračujte ve svém stravovacím plánu jako obvykle.

3) PONOŘTE SE DO MOZKU – CO VÁM ŘÍKÁ?

 

Nyní, když jste měli trochu prostoru a času, je dalším krokem začít se dívat na naše zkreslené myšlenky. Jedná se o myšlenky, které se možná staly příliš negativními, nerealistickými nebo sebekritickými. Domníváme se, že jsou myšlenky skutečností, i když tomu tak zdaleka není.

Jaké poselství si „přehráváte“ svými myšlenkami – představte si to jako CD nebo podcast. Je to negativní smyčka? Jsou vaše myšlenky velmi kruté (vůči sobě a/nebo druhým)? Jsou realistické? Nebo máme sklon k černobílému myšlení/všechno, nebo nic? Představujete si to nejhorší? Jste svým nejhorším kritikem? Dáváte si povolení dělat chyby?

Nejzajímavější na této oblasti studia je, že psychologové vědí, že máme moc změnit své vlastní emoce. Děláme to tak, že měníme myšlenky, které máme. Způsob, jak to můžeme udělat, je analyzovat náš myšlenkový proces před emocí – a pracovat na tom, abychom změnili své myšlenky na pozitivnější.

Tento proces zpochybňování vlastních myšlenek vyžaduje praxi, ale lze se mu časem naučit. Výsledky mohou změnit život.

 

4) UKLIDŇUJTE SE I JINÝMI ZPŮSOBY:

 

Dejte to najevo, pokud cítíte silné emoce, zkuste křičet v soukromé místnosti nebo si v autě pustit hlasitou hudbu; běžte nebo jděte rychle kolem bloku nebo tančete na svou oblíbenou hudbu.

  • Zavolejte někomu blízkému – Spojení s někým, kdo vás zná a komu důvěřujete, může mít obrovský význam.
  • Vyjděte ven: Někdy může být vaším emocionálním spouštěčem nuda nebo osamělost. Proto narušte rutinu.
  • Pište si do deníku: Někteří lidé považují za užitečné psát si deník. Každý den si napište tři věci, za které jste vděční. Stačí, abyste se cítili celkově pozitivněji, což sníží potřebu emocionálně jíst.
  • Dýchejte: Vyzkoušejte toto jednoduché cvičení: pomalu vyprázdněte všechen vzduch z plic a počítejte přitom na prstech. Pak se nadechněte. Zkuste to udělat znovu a prodlužte dobu výdechu. Pomůže vám to znovu se spojit se sebou samým a být v přítomnosti.
  • Zklidněte se: Upokojte se: Popíjejte svůj oblíbený bylinkový čaj, zapalte po domě čajové svíčky nebo krásnou vonnou svíčku – cokoli, co vám pomůže cítit se uklidněně a milovaně.

Tyto jednoduché tipy vám mohou pomoci vyhnat emoční přejídání a přiblížit se k vašim cílům v oblasti hubnutí.

 

Další dotazy ohledně daného tématu:

 

1. Co je přejídání?
2. Jaké jsou příčiny přejídání?
3. Jaké jsou následky přejídání?
4. Jak se mohu vyvarovat přejídání?
5. Kdy bych se měl(a) poradit s odborníkem?

A co si z článku odnést – shrnutí

-Emocionální skluz v jídle obvykle zahrnuje specifickou chuť na jídlo, například na cukr nebo zpracované sacharidy.
– Problém emočního stravování spočívá v tom, že může vážně sabotovat naše úsilí o hubnutí a způsobit, že přibereme nebo dokonce zůstaneme stát na místě – tak skličující, když jsme ten týden nebo měsíc opravdu tvrdě pracovali.
– A nejen to, vyvolává v nás intenzivní pocity viny a porážky, což nás zase může přimět k tomu, že budeme chtít hodit ručník do ringu, pokud jde o naše cíle v oblasti hubnutí.
4 kroky k odstranění emočního přejídání
1) ZKONTROLUJTE SVÉ EMOCE: Promluvte si sami se sebou. Je na čase, abyste si mnohem více uvědomili sami sebe tím, že se „zkontrolujete“ sami se sebou. Snažte se neodsuzovat sami sebe za to, že máte pocit úzkosti, stresu, nudy nebo smutku. Přijměte a potvrďte své emoce – zkuste je pojmenovat nahlas, abyste měli možnost omezit okruhy strachu, které vám hrají v mozku, a..
2) ZAPOJTE TLAČÍTKO „STOP“: Třikrát se zhluboka nadechněte a přerušte to, co jste dělali, vyhozením jídla nebo nápoje do dřezu. Uvědomte si své myšlenky, emoce a pocity bez posuzování . Položte si ruku na hrudník spojte se sami se sebou. Následně něco udělejte

TIP: Podívejte se na NEJOBLÍBENĚJŠÍ DIETU, s kterou v Česku zhubly tisíce lidí!
☑️ Nejoblíbenější dieta za Akční cenu! VÍCE INFORMACÍ