HTML Image as link
Qries

Konjac je méně známá kořenová zelenina (např. řepa, zázvor), která se pěstuje v některých částech Asie a je oblíbená zejména v japonské a korejské kuchyni. Možná jste ji už dokonce vyzkoušeli: Je hlavní složkou nudlí Shirataki. Ve Spojených státech se častěji vyskytuje ve formě tablet nebo práškového doplňku stravy, takže je velmi snadné ho přidat do svého jídelníčku.

Kořen konjaku údajně zlepšuje zdraví střev, čistí pleť, pomáhá potlačovat chuť k jídlu a pomáhá při hubnutí. Níže prozkoumáme vědu, která stojí za zdravotními tvrzeními tohoto zajímavého kořene. Podrobněji se budeme zabývat výhodami a nevýhodami, kdo by ho měl užívat a kdo ne, a jak vám může pomoci splnit některé vaše zdravotní cíle.

Co je kořen konjaku?

Konjakový kořen je kořen z rostliny konjac. Díky obsahu vlákniny se často používá k přidávání vlákniny do doplňků stravy ve formě konjakové vlákniny nebo glukomannanu, který se vyrábí zpracováním kořene, dokud nezůstane pouze vláknitý materiál.

Rostlina a kořen konjaku se liší od glukomannanu, což je specifická vláknina, která se nachází ve vysokém množství v samotném kořeni. Ačkoli se oba termíny často používají zaměnitelně a pravděpodobně slouží stejnému účelu, když jsou uvedeny na etiketách složek doplňků stravy, jedná se o dvě různé věci.

Kořen konjaku je obecně uznávaný jako bezpečný FDA. Přestože neexistuje mnoho studií, které by zkoumaly přínosy konjaku, existuje mnoho údajů o mnoha výhodách vlákniny.

Přínosy kořene konjaku

Zde jsou některé ze způsobů, jakými může vláknina z kořene konjac prospět vašemu zdraví.

Kořen konjaku pomáhá při hubnutí

konjac na hubnutí

Kořen konjaku je rozpustná vláknina. Rozpustná vláknina při trávení absorbuje vodu a mění se v gelovou konzistenci.

Protože tento typ vlákniny během trávení zvětšuje svůj objem, může také přispívat k pocitu sytosti a uspokojení po jídle. V důsledku toho se snižuje chuť k jídlu a je méně pravděpodobné, že budete konzumovat více kalorií, než je potřeba, což podle studií může způsobit. pomáhá při hubnutí.

Podporuje zdravý střevní mikrobiom

Rozpustná vláknina v kořenu konjac je také fermentována bakteriemi ve střevech, což z něj činí vhodnou látku pro střevní mikroflóru – prebiotická vláknina. Ta vyživuje dobré střevní bakterie, pomáhá je udržovat v optimální míře a udržovat zdravou střevní sliznici. To následně pomáhá zabránit pronikání patogenů do těla.

Existují i další důvody, proč byste mohli chtít chránit zdraví svých střev. Náš mikrobiom hraje roli při stabilizaci našeho náladě a udržování silného imunitního systému. Může také hrát roli při regulaci tělesné hmotnosti-ačkoli stále existují určité diskuse o tom mezi odborníky.

To, co se děje v našem žaludku, má velký vliv na naši celkovou pohodu, takže dostatek vlákniny nebo její doplnění kvalitními zdroji, jako je kořen konjaku, může být prospěšné pro více oblastí zdraví a pohody.

Pomáhá při pravidelnosti střev

K zácpě může dojít z různých důvodů, od stresu přes cestování až po nemoc. Jíst více vlákniny a pít hodně tekutin může pomoci urychlit práci a umožní vám mnohem pohodlnější cestu na toaletu.

A studie na 64 těhotných ženách, které se potýkaly se zácpou, zjistila, že při užívání glukomannanu došlo k výraznému zvýšení počtu stolic již po jednom měsíci.

I když to nemusí být jeden z hlavních důvodů, proč někdo sáhne po doplňku stravy s konjakem, pokud bojujete s pravidelností, je to jistě velký přínos. Koneckonců, pravidelná stolice je důležitá pro odstraňování odpadních látek a toxinů z těla a nikdo nepotřebuje, aby tyto látky zůstávaly v těle.

Podporuje čistou pleť

kořen konjaku pro pleť

Glukomannan jako vláknina poskytuje potravu, která vyživuje střevní bakterie a pomáhá jim prospívat, takže není překvapením, že může pomoci udržet vaši pleť čistou.

Jedna recenze se zabývala úlohou osy střevo-kůže u různých kožních onemocnění a zjistila, že mnoho kožních onemocnění, včetně akné, lze zlepšit správným příjmem vlákniny. Hlavním způsobem, jak k tomu může dojít, je to, že vláknina udržuje střevní bakterie pod kontrolou, chrání střevní sliznici a zabraňuje zánětům ve střevech.

Ti, kteří se potýkají s akné mohou chtít zvýšit množství vlákniny, aby si zlepšili zdraví střev a vyčistili pleť. Skin Squad Pre+Probiotic od společnosti HUM obsahuje kořen konjaku a 9 různých kmenů probiotik, které podporují čistou a rovnoměrnou pleť.

Může podporovat zdraví srdce

Mnoho studií dokládá schopnost rozpustných vláknin, jako je glukomannan, pomáhat snižovat hladinu cholesterolu, která je často spojována se zdravím srdce. Jedním z mála vysoce kvalitních studií provedené na ženách a riziku srdečních onemocnění zjistily, že existuje významná souvislost mezi hladinou triglyceridů a zvýšeným rizikem srdečního selhání v průběhu času.

Glukomannan může pomoci tělu shromáždit a zlikvidovat určité množství cholesterolu tím, že zabrání jeho vstřebávání a umožní mu odejít z těla stolicí. A zpráva FDA z roku 2023 aktualizovala definici vlákniny tak, aby zahrnovala glukomannan, a uvedla, že jedním z důvodů, proč splňuje tuto kvalifikaci, je jeho prokázaná schopnost příznivě snižovat hladinu cholesterolu. To naznačuje, že konzumace potravin nebo užívání doplňků stravy s vlákninou, jako je glukomannan, by při důsledném užívání mohlo pomoci předcházet srdečním onemocněním.

Ve skutečnosti se studie u japonských mužů zjistila, že konzumace glukomannanu s jídlem (v tomto případě rýžovou kaší) vedla ke snížení hladiny cholesterolu a triglyceridů krátce po jídle. Tato studie však nezohledňovala, co dalšího účastníci v době, kdy se jí účastnili, konzumovali, a poznamenala, že tyto výsledky by neměly být považovány za normativní.

Stručně řečeno, je zapotřebí dalšího výzkumu, abychom zjistili, jak může glukomannan prospět hladině triglyceridů a zdraví srdce, ale údaje, které máme zatím k dispozici, jsou slibné.

Kdo by měl vyzkoušet kořen konjaku?

Pokud máte zájem o zlepšení zdraví střev a trávení nebo vzhledu pokožky, kořen konjac může pomoci tím, že vyživuje dobré bakterie ve střevech.

Může také prospět těm, kteří se snaží zhubnout, protože může napomáhat pocitu sytosti. V kombinaci se zdravou vyváženou stravou a pravidelným cvičením může pomoci při hubnutí.

A konečně, pokud jste těhotná nebo kojíte, poraďte se o užívání doplňků stravy s kořenem konjaku nejprve se svým lékařem, protože údaje o jeho užívání v těchto obdobích jsou rozporuplné.

Na co se zaměřit u doplňku stravy s kořenem konjac

HUM’s Skin Squad Pre+Probiotic obsahuje kořen konjaku a devět různých kmenů probiotik, které pomáhají vyživovat váš střevní mikrobiom. Tato probiotika se živí prebiotickou vlákninou obsaženou v kořeni konjaku, která jim pomáhá růst.

Pro kořen konjaku neexistuje žádné standardizované doporučení pro dávkování, ale jedna studie nezaznamenala žádné nežádoucí účinky po podání 1000 mg účastníkům s plnou sklenicí vody. Dostupné doplňky se liší v dávkování, takže začněte s malými dávkami a zjistěte, jak na vás působí. Pokud se u vás objeví žaludeční křeče, nadměrné nadýmání, průjem nebo zácpa, zvažte nižší dávku.

Skin Squad Pre+Probiotic od společnosti HUM obsahuje 200 mg extraktu z kořene konjaku navíc k devíti probiotickým kmenům, které pomáhají vyživovat váš střevní mikrobiom. Tato probiotika se živí prebiotickou vlákninou obsaženou v kořeni konjaku, která jim pomáhá růst.

Nežádoucí účinky kořene konjac

Někteří lidé pociťují nadýmání a plynatost z rozpustných vláknin, jako je kořen konjac. Možným vedlejším účinkem je také zácpa, kterou však lze omezit pitím většího množství vody nebo snížením dávky.

Pokud užíváte nějaké léky na předpis, poraďte se před užíváním doplňků stravy s obsahem kořene konjaku se svým lékařem, abyste se ujistili, že nedojde k jejich vzájemnému ovlivnění.

Pokud máte příznaky alergické reakce, jako jsou potíže s dýcháním nebo kopřivka, okamžitě přestaňte užívat kořen konjaku a vyhledejte lékařskou pomoc.

Závěr

Kořen konjaku má mnoho zdravotních výhod, od zdraví srdce přes zdraví střev až po hubnutí. Stejně jako většina zdrojů vlákniny pomáhá především tím, že zlepšuje zdraví střev a potlačuje chuť k jídlu.

Obecně je užívání kořene konjaku považováno za bezpečné, ale před zahájením užívání nového doplňku se určitě poraďte se svým lékařem, zejména pokud užíváte léky na předpis.

A konečně, i když jsou doplňky stravy s vlákninou vhodným způsobem, jak zvýšit příjem vlákniny, vždy je ideální zvážit, jaké změny můžete provést ve svém jídelníčku, abyste získali více vlákniny. I když se rozhodnete užívat doplněk stravy, konzumace většího množství ovoce, zeleniny a celozrnných výrobků vám může poskytnout mnoho stejných výhod (a ještě více), které získáte z doplňků stravy.

TIP: Podívejte se na NEJOBLÍBENĚJŠÍ DIETU, s kterou v Česku zhubly tisíce lidí!
☑️ Nejoblíbenější dieta za Akční cenu! VÍCE INFORMACÍ