HTML Image as link
Qries

testosteron je z velké části považován za hormon mládí, který udržuje vaše svaly a kosti silné, udržuje zdravou plodnost a sexuální touhu a udržuje celkovou energii. Zdravá hladina testosteronu také pomáhá lidskému tělu odolávat nadměrnému hromadění tuku. Cvičení je jedním ze způsobů, jak přirozeně a bezpečně zvýšit svůj testosteron. Ne všechny cvičební rutiny jsou však tak účinné jako jiné. Otázkou tedy je, zda může cvičení na eliptickém trenažéru efektivně zvýšit produkci testosteronu ve vašem těle?

testosteron je androgen vylučovaný převážně z varlat mužů a vaječníků žen. Nejznámější je pro své účinky na zvýšení svalové hmoty, snížení tělesného tuku a zpomalení procesů stárnutí. Je také důležitý pro sexuální touhu.

Normální hladina testosteronu ve vašem krevním řečišti je mezi 350 a 1 000 nanogramy na decilitr (ng/dl). Po 40 letech začínáte ztrácet tento hormon v průměru o 1 % ročně. Také, jak se vaše tělesná hmotnost blíží o 30 % nad normální zdravou hladinu, vaše hladiny estrogenu se zvýší, což může snížit váš testosteron. Takže kontrola hmotnosti je dalším důležitým faktorem při snaze udržet zdravou hladinu tohoto hormonu.

Cvičení je jedním ze způsobů, jak zvýšit testosteron, stejně jako snížit tělesný tuk, čímž se sníží pravděpodobnost, že nadváha způsobí pokles vašeho testosteronu. Cvičení stimuluje hypofýzu a varlata, což přímo ovlivňuje produkci testosteronu. Je však důležité vybrat si správný typ cvičení, pokud chcete zvýšit hladinu testosteronu. Možná vás překvapí, že přes trénink může tento hormon skutečně snížit, protože nedává dostatek času na opravu a zotavení a dochází k poškození tkáně. Studie ukazují, že testosteron se během prvních 45-60 minut cvičením zvýší, poté se hladiny kortizolu zvýší, což způsobí pokles tohoto důležitého hormonu.

Odborníci tvrdí, že nejlepší cvičení pro zvýšení testosteronu by mělo zapojit velké svalové skupiny současně. Největší svaly těla jsou na nohou, zadku a zádech. Proto je cvičení na eliptickém trenažéru tak účinným způsobem, jak zvýšit hladinu testosteronu. Eliptické trenažéry jsou vynikajícím posilovacím strojem pro zacílení svalových skupin na nohou a zadku. Pokud máte eliptical s pohyblivými řídítky, procvičíte i svaly na zádech. Pamatujte, že váš trénink by měl trvat 45-60 minut, ale ne déle, abyste se vyhnuli snížení testosteronu přílišným cvičením.

Tak nasedněte do svého nového popř repasované eliptického trenažéru, které pomáhají udržovat zdravé stárnutí udržováním zdravé hladiny testosteronu.

TIP: Podívejte se na NEJOBLÍBENĚJŠÍ DIETU, s kterou v Česku zhubly tisíce lidí!
☑️ Nejoblíbenější dieta za Akční cenu! VÍCE INFORMACÍ