HTML Image as link
Qries

Pokud to nevíte, testosteron je primární mužský pohlavní hormon. Nicméně ženy toho mají trochu málo. Ve skutečnosti se tento steroidní hormon nachází ve vaječnících žen a mužských varlatech. Kromě toho to trochu tvoří i vaše nadledvinky. Optimální hladinu tohoto hormonu musíte mít v dospělosti i ve stáří. Jsou důležité pro sexuální funkce, stavbu těla, riziko onemocnění a celkové zdraví. Pojďme si promluvit o několika osvědčených způsobech, jak přirozeně zvýšit hladinu testosteronu.

1. Cvičte denně

Za prvé, pokud budete pravidelně cvičit, může vám to pomoci předejít spoustě nemocí souvisejících s životním stylem. Navíc může zvýšit váš testosteron. Podle studie mají lidé, kteří pravidelně cvičí, lepší sexuální výkon. Podobně u starších dospělých může zvýšit jejich kondici a reakční dobu.

Vzpírání je ideální typ cvičení pro krátkodobé i dlouhodobé zvýšení hladiny testosteronu. Kromě toho mohou být velmi účinná cvičení s vysokou intenzitou. Pokud budete užívat kreatin monohydrát a kofein ve formě doplňků, můžete zažít ještě lepší výsledky.

2. Jezte bílkoviny, sacharidy a tuky

Potraviny, které jíte, mají velký vliv na hladinu hormonů. Musíte tedy zvážit svůj dlouhodobý příjem kalorií a podle toho nastavit jídelníček. Ale pokud se budete přejídat nebo budete neustále držet dietu, může to narušit vaše hormonální hladiny.

Takže, co musíte udělat, je jíst přiměřené množství bílkovin, abyste zhubli. Příjem sacharidů by měl být také omezený, protože může vyrovnat hladinu hormonů. Kromě toho hraje důležitou roli příjem tuků.

3. Minimalizujte hladinu kortizolu a stresu

Podle mnoha výzkumných studií může dlouhodobý stres zvýšit hladinu kortizolu, stresového hormonu. Pokud máte příliš mnoho stresu, může to mít negativní dopad na hladinu testosteronu. Když jste ve stresu, hodně přiberete a tělesný tuk se ukládá kolem různých orgánů vašeho těla. Měli byste se tedy snažit ze všech sil získat kontrolu nad svým stresem.

4. Užívejte doplňky vitamínu D nebo se opalujte

Vitamin D nabízí mnoho zdravotních výhod. A může fungovat i jako přirozený posilovač hormonů. Podle statistik téměř 50 % populace USA nemá dostatek tohoto vitamínu. Výzkumná studie zjistila, že denní konzumace vitaminu D3 (3 000 IU) může zvýšit hladinu hormonů asi o 25 %.

Další alternativou je vystavit se na několik minut slunci, zejména před polednem.

5. Dopřejte si dostatek spánku

Pokud chcete zůstat zdraví, dostatek spánku je pro vás prvořadý. Důvodem je, že nedostatek spánku může negativně ovlivnit hladinu hormonů. Podle jedné studie může spánek pouze 5 hodin za noc snížit hladinu testosteronu o 15 %.

Stručně řečeno, toto byl popis 5 přirozených způsobů, jak zvýšit hladinu testosteronu přirozeným způsobem. Snad to pomůže.

TIP: Podívejte se na NEJOBLÍBENĚJŠÍ DIETU, s kterou v Česku zhubly tisíce lidí!
☑️ Nejoblíbenější dieta za Akční cenu! VÍCE INFORMACÍ