HTML Image as link
Qries
Pocení spaluje tuky
Pocení spaluje tuky

Pocení je tělu přirozenou metodou kontroly tělesné teploty. Dosahuje toho tím, že uvolňuje vodu a sůl, které se odpařují, aby vás udržely v chladu.

Pocení samo o sobě nespaluje kalorie, ale vypocení dostatečného množství tekutin způsobí, že zhubnete. Jde však pouze o dočasný neúspěch. Pokud se budete rehydratovat pitím vody nebo jídlem, okamžitě naberete ztracenou váhu.

Technicky ne. Během intenzivního tréninku na spalování tuků se s největší pravděpodobností zpotíte – ale pot není důvodem, proč spalujete tuky. Takže to, že sedíte v kaluži vlastního potu, ještě neznamená, že jste spálili tunu tuku.

„Spalování tuků je metabolický proces,“ říká Jennifer Nováková MS, CSCS, zakladatel PEAK Symmetry Performance Strategies a kouč pro obnovu výkonu.

Když cvičíte, vaše tělo přeměňuje sacharidy a tuky na adenosintrifosfát (ATP), energetickou měnu vašeho těla.

Pocení naopak slouží jako chladicí mechanismus. Když se teplota vašeho jádra zvýší, ať už kvůli cvičení nebo horku, váš mozek vyšle signál, že je čas se potit.

Když se vlhkost z pokožky vypařuje do vzduchu, nese s sebou určité teplo, které pomáhá vrátit tělesnou teplotu do normálu.

Zatímco pocení nespaluje tuk, proces vnitřního ochlazování naznačuje, že dochází ke spalování kalorií.

„Primární důvod, proč se potíme během tréninku, je ten, že energie, kterou vydáváme, vytváří vnitřní tělesné teplo,“ vysvětluje Novak. Pokud tedy cvičíte natolik, abyste se zpotili, spalujete také kalorie.

Intenzita a délka vašeho tréninku ovlivní, zda tyto kalorie pocházejí primárně z tuku nebo sacharidů.

„Sacharidy se obvykle používají jako první,“ dodává. „Protože se však v omezeném množství ukládají ve svalech a játrech, tělo musí po určité době spalovat tukové zásoby na energii.“

Někteří tvrdí, že aktivity vyvolávající pot, jako je Bikram jóga, mohou spálit až 1 000 kalorií za hodinu – ale to s největší pravděpodobností není pravda.

Podle jednoho studie, ženy spálily v průměru 330 kalorií na 90minutové lekci Bikram jógy, zatímco muži 460 kalorií. To je stejné jako svižnou chůzí tempem 3,5 mil za hodinu za stejnou dobu.

Můžete také spalovat kalorie při činnostech, které nevyžadují mnoho, pokud vůbec nějaké, pocení. Když je venku zima, můžete kalorie spalovat plaváním, zvedáním lehkých vah nebo cvičením.

Na druhé straně pocení může být dobrý způsob, jak změřit úroveň intenzity nebo toho, jak tvrdě pracujete, při určitých typech cvičení. The Americká vysoká škola sportovního lékařství doporučuje, aby zdraví dospělí měli 30 minut středně intenzivního cvičení pět dní v týdnu nebo tolik, aby se zapotili a přitom stále mluvili.

TIP: Podívejte se na NEJOBLÍBENĚJŠÍ DIETU

Pokud cvičíte, abyste zhubli, možná vás zajímá, jak poznáte, že spalujete tuky.

Krátká odpověď: Pokud cvičíte dostatečně vysokou intenzitou, abyste se potili, pravděpodobně spalujete tuky.

„Samotné pocení však není spolehlivým ukazatelem spalování tuků,“ říká Novak. „Za prvé, někteří lidé se přirozeně potí více než jiní.“ A přidání tepla do směsi – ať už cvičením venku v létě nebo ve vyhřáté místnosti – urychlí nástup potu,“ dodává.

Pokud tedy chcete maximalizovat spalování tuků, zaměřte se spíše na intenzitu než na potivost.

Když pracujete s nižší intenzitou (50 procent vaší maximální kapacity) nebo po delší dobu vaše tělo preferuje tuk jako palivo.

Jak zvyšujete intenzitu, vaše tělo přechází na používání sacharidů častěji, protože jsou snadněji dostupné v krátké době.

Můžete si všimnout, že se číslo na váze snížilo po tréninku nasáklém potem. Neztratili jste žádnou váhu, ale ztratili jste značné množství tekutin. Abyste se vyhnuli dehydrataci, nahraďte ztracenou váhu vodou nebo sportovním nápojem.

Pokud jdete do tréninku dehydrovaní, možná se také nebudete potit. Vaše tělesná teplota stoupá, ale nejste schopni ji efektivně zchladit. To má za následek sníženou výkonnost, což je důvod, proč je udržení hydratace nezbytné pro úspěch cvičení.

American Council on Exercise doporučuje vypít 20 uncí vody dvě až tři hodiny před začátkem namáhavého tréninku; 8 uncí bezprostředně před cvičením; 8 uncí každých 20 minut během cvičení; a dalších 8 uncí do 30 minut po ukončení relace.

Važte se před i po tréninku. Pokud si všimnete, že jste zhubli hned po tréninku, vypijte 16 až 24 uncí vody, abyste nahradili každé shozené kilo.

Pocení má hlavní výhodu v ochlazení těla. Pocení může také poskytnout následující výhody:

Kůže je zdravější. Intenzivní cvičení způsobí, že vaše krev cirkuluje po celém těle. To umožňuje kyslíku a živinám cirkulovat kůží a vyživovat buňky.

Snažte se překonat sami sebe. Pokud cvičíte a potíte se, pravděpodobně děláte cvičení, které je vhodné pro vaši kondici. Pokud se vám ale točí hlava, jste vyčerpaní nebo máte bolesti, příliš na sebe tlačíte.

TIP: Podívejte se na NEJOBLÍBENĚJŠÍ DIETU

Dehydratace

Pokud se potíte, je pravděpodobnější, že se dehydratujete. Pocení se zvyšuje v horkém nebo vlhkém počasí. Za každé kilo potu, které ztratíte, vypijte půllitr vody. Neodkládejte hydrataci, dokud nebudete mít žízeň. Místo toho si s sebou vezměte láhev s vodou a během tréninku ji často pijte.

Těžká dehydratace může být smrtelná. Okamžitě vyhledejte lékařskou pomoc, pokud zaznamenáte některý z následujících příznaků:

  • Extrémní vyčerpání nebo zmatenost
  • Závrať ve stoje, která po několika sekundách nezmizí
  • Osm hodin bez močení
  • Nepravidelný puls
  • Záchvaty s rychlým pulzem
  • Výpadek vědomí

Pokud se pravidelně nadměrně potíte, můžete mít hyperhidrózu. Pokud nadměrné pocení narušuje vaše každodenní aktivity, poraďte se se svým lékařem. Také se poraďte se svým lékařem, pokud máte noční pocení bez zjevného důvodu nebo se náhle nadměrně potí.

Okamžitě vyhledejte lékařskou pomoc, pokud zaznamenáte pocení v důsledku:

104 °F (40 °C) nebo vyšší horečka, bolest na hrudi, dušnost a rychlý srdeční tep.

Chcete-li zhubnout, musíte vydat více kalorií, než zkonzumujete. Libra tuku je přibližně 3 500 kalorií. Chcete-li zhubnout o jednu libru, musíte spálit o 3 500 kalorií více, než zkonzumujete.

Aktivní životní styl je nejlepší způsob, jak dosáhnout zdravé hmotnosti. Nejlepší způsob, jak bezpečně dosáhnout svých cílů v oblasti hubnutí, je jíst zdravou stravu plnou plnohodnotných potravin a pravidelně cvičit (až pět dní v týdnu po dobu přibližně 30 minut).

TIP: Podívejte se na NEJOBLÍBENĚJŠÍ DIETU

Vypocení vodní váhy vám může krátkodobě pomoci rychle shodit pár kilo. Tuto techniku ​​používají zápasníci a koňští žokejové, kteří musí mít určitou váhu, aby mohli soutěžit.

Ztracené kalorie jsou však zanedbatelné a obecně to není zdravý způsob hubnutí. Jedna studie zjistili, že rychlý úbytek hmotnosti vyvolaný saunou měl negativní dopad na sportovní výkon žen, ale je zapotřebí dalšího výzkumu.

Pokud se snažíte zhubnout, nejzdravější přístup je dělat to postupně. Přijměte dietu založenou na plnohodnotných potravinách a pravidelně cvičte. Váš lékař vám také může pomoci s vypracováním plánu, který je vhodný pro váš životní styl.

TIP: Podívejte se na NEJOBLÍBENĚJŠÍ DIETU, s kterou v Česku zhubly tisíce lidí!
☑️ Nejoblíbenější dieta za Akční cenu! VÍCE INFORMACÍ