HTML Image as link
Qries

Když se hubnutí stane vaším posláním, je snadné se zafixovat na statistiky; kolik kilo jsem ztratil? Jakou mám velikost pasu? Kolik gramů bílkovin bylo v tom cheeseburgeru? Je také standardní praxí pravidelně sledovat svou váhu, a pokud tak učiníte, pravděpodobně si ze dne na den všimnete nějakých vzestupů a pádů. To může být frustrující, ale je také zcela normální, že se tělesná hmotnost mění. Pravdou je, že existuje mnoho způsobů, jak váha skutečně je ztracený ale lidé se často ptají, zda je kakání skutečně faktorem této ztráty.

Jak funguje hubnutí

Je důležité nejprve pochopit, jak vlastně přibírání a hubnutí funguje. Naše tělo potřebuje energii, aby fungovalo, a tuto energii získává z jídla, které jíme, což se měří v kaloriích. Pokud sníme více kalorií, než spotřebujeme k fungování, tato přebytečná energie se ukládá do tukových buněk v depozitech po celém těle a tělesná hmotnost stoupá. Pokud přijmeme méně kalorií, než naše tělo spotřebuje k fungování, některé z těchto tukových buněk budou použity k pokrytí energetické mezery. Postupem času úbytek tukových buněk vede k nižší tělesné hmotnosti.

Většina energie, kterou denně spotřebujeme, pochází z jídla, které jíme během dne, a z glykogenu, který je uložen ve svalech a játrech. Tuková tkáň, kde se energie ukládá jako tukové buňky, se využívá pouze tehdy, když normální dostupná energie z potravy a glykogenu přestane stačit k uspokojení potřeb těla. Tento nedostatek je známý jako kalorický deficit a je klíčovým mechanismem hubnutí.

Za tímto procesem metabolismu tuku jsou různé složité chemické reakce, ale konečným výsledkem jsou dva hlavní vedlejší produkty: voda a oxid uhličitý. Oba vedlejší produkty se nacházejí v krevním řečišti a jsou normálně odstraňovány z těla: voda se vylučuje kůží jako pot a ledvinami a močovým měchýřem jako moč; oxid uhličitý je přenášen do plic a je eliminován výdechem. Takže i když se to může zdát neintuitivní, faktem je, že metabolizované tukové buňky se „ztrácejí“ dýcháním, močením a pocením – ale ne kakáním.

Kakání a hubnutí

Nikdo nemůže být obviňován z toho, že předpokládal, že kakání byl způsob, jakým jsme se ve skutečnosti zbavovali metabolizovaného tělesného tuku – pravděpodobně jsme se všichni čas od času cítili výrazně „lehčí“ poté, co jsme šli na záchod. Zatímco výkaly mají nepochybně značnou váhu, ve skutečnosti nepocházejí z žádného z vedlejších produktů spalování tuků; spíše se ve skutečnosti skládá z mrtvých buněk, vlákniny, nestrávené potravy, bakterií a hlenu. Tlustý umět být přítomny ve stolici, ale pouze jako nestrávené tuky a oleje v potravě a nemetabolizované molekuly tuku, které nebyly rozloženy v trávicím traktu.

V nejpřísnějším slova smyslu akt kakání dělá spalovat kalorie prostřednictvím různých svalů a buněčné aktivity, které se tohoto procesu účastní. Ve skutečnosti je však počet kalorií spálených stolicí zanedbatelný a nebyl by významným faktorem při hubnutí. Kakání vás může přimět cítit lehčí však zčásti pročištěním střev a zčásti zmírněním případného nadýmání; plyn se může zachytit v tlustém střevě a způsobit nepříjemný tlak, díky kterému se můžete cítit větší, než ve skutečnosti jste.

Zajištění zdravého trávicího systému

I když kakání ve skutečnosti nemá nic společného s hubnutím, stále existuje mnoho důvodů, proč se rozhodnout, která podporují pravidelné vyprazdňování. Zdravý trávicí systém je skutečně zásadní pro udržení celkového zdraví a dobré kvality života. Níže uvádíme několik tipů, jak zůstat pravidelný:

  • Příjem vlákniny: Jedním z nejlepších způsobů, jak si udržet dobré střevní návyky, je strava bohatá na vlákninu. Dietní vláknina je složkou potravin rostlinného původu, kterou tělo na rozdíl od sacharidů, tuků nebo bílkovin nedokáže rozložit a vstřebat. Kromě toho, že vláknina dodává stolici objem a měkkost, zvyšuje pravidelnost stolice, řeší zácpu a může dokonce snižovat hladinu cholesterolu. Více vlákniny můžete získat tím, že budete jíst více ovoce, zeleniny a celozrnných výrobků nebo budete užívat vlákninové doplňky.
  • Voda: Další velkou součástí udržování zdravého gastrointestinálního systému je pití dostatečného množství vody. Dostatečný příjem vody je důležitý pro udržení výkalů vlhkých, měkkých a snadno průchodných; to je důležité pro vyhnutí se zácpě a pro udržení pravidelné motility.
  • Fyzická aktivita: Cvičení a další formy fyzické aktivity jsou také klíčovými prvky zdraví trávení. Když se pravidelně pohybujeme, snižuje to dobu, po kterou hovno zůstává v tlustém střevě, kde se vstřebává voda; to také zabraňuje zácpě a usnadňuje průchod stolice.
  • Mikrobiom: Během několika posledních desetiletí výzkumníci pokračovali v odhalování rozsahu, v jakém jsou naše střeva domovem obrovské komunity užitečných bakterií nazývaných mikrobiom. Předpokládá se, že tyto bakterie jsou důležité pro zdravé trávení, udržení našeho imunitního systému, ochranu před nemocemi a syntézu některých živin. Předpokládá se, že potraviny s vysokým obsahem vlákniny a fermentované potraviny jsou prospěšné pro trávení, ale existují také určité důkazy, že probiotické doplňky mohou také pomoci.

Jak zhubnout

I když tedy kakání s hubnutím vlastně nic nezmůže, není pochyb o tom, že zdravé trávení je dobré pro celkové zdraví. Pokud však chcete zhubnout, nejdůležitější je být v kalorickém deficitu. Toho lze dosáhnout buď dietou se sníženým obsahem kalorií, nebo zvýšením denní úrovně fyzické aktivity; cílem je, aby počet spálených kalorií byl vyšší než počet spotřebovaných kalorií.

Hubnutí pomocí tradičních metod lze však snáze říci, než udělat. Každý rok se ve Spojených státech přibližně polovina populace dospělých snaží zhubnout pomocí tradičních metod stravy a cvičení; problém je však v tom, že tyto metody většinou nefungují. Ve skutečnosti, i když se stále více lidí snaží zhubnout, míra nadváhy a obezity stále stoupá. Dokonce i lidé, kteří dosáhnou určitého množství úbytku hmotnosti, ji bohužel do roka nebo dvou přiberou zpět.

V True You Hubnutí věříme, že existuje i jiná cesta. Spíše než neudržitelné diety a trestuhodné cvičební režimy nabízíme nejmodernější nechirurgické postupy hubnutí, které vám mohou pomoci nastavit vás na novou cestu. Jedním příkladem je endoskopická rukávová gastroplastika (ESG), minimálně invazivní zákrok, který zmenšuje objem vašeho žaludku; to vám pomůže cítit se rychleji sytí a časem vám to může pomoci upravit vaše stravovací návyky způsobem, který samotná vůle nedokáže. Pokud se chcete dozvědět více o ESG nebo o jakékoli jiné nabídce, kontaktujte nás ještě dnes a vyžádejte si konzultaci.

TIP: Podívejte se na NEJOBLÍBENĚJŠÍ DIETU, s kterou v Česku zhubly tisíce lidí!

 

☑️ Nejoblíbenější dieta za Akční cenu! VÍCE INFORMACÍ