Mohu znovu začít jíst sacharidy?

Ano, ale zejména na začátku diety je zásadní výrazně snížit množství sacharidů, které konzumujete. Například po několika měsících diety byste mohli čas od času jíst sacharidy jako odměnu. Ale hned poté je důležité vrátit se zpět ke svému dietnímu plánu!

Musím během diety ztratit svaly?

Existuje možnost ztráty svalové hmoty, pokud jste na dietě, a to znamená na jakékoli dietě. Ale vysoká hladina ketonů a vysoká spotřeba bílkovin minimalizují šance, že se to stane. A to zejména znamená pro sportovce, kteří posilují.

TIP REDAKCE: Přečti si recenzi TOP ketonové diety

Mohu nabrat svaly na keto dietě?

Je to možné, ale pravděpodobně to nebude fungovat tak dobře jako u některých jiných diet, které obsahují více sacharidů. Takže je to možné, ale během diety to nebude optimální.

Musím během diety doplňovat živiny?

Ne, není to potřeba. Může však být prospěšných několik dní s vyšším příjmem kalorií. Ale jen po omezené množství dní a rozhodně ne často.

Kolik bílkovin mám jíst?

Váš příjem bílkovin by neměl být příliš vysoký nebo příliš nízký. Mírný příjem je nejlepší. Vysoký příjem bílkovin by mohl zvýšit hladinu inzulínu a snížit hladinu ketonů. Maximum pro příjem bílkovin je 35% vašeho příjmu kalorií.

Co mám dělat, když jsem stále slabý/á, unavený/á nebo vyčerpaný/á?

Je možné, že jste nedosáhli ketózy úplně nebo že nevyužíváte ketony a tuky efektivně. Měli byste se pokusit ještě snížit vaši spotřebu sacharidů a přečíst si naše články o keto dietě. Také MCT olej může být v tomto případě užitečný.

Moje moč má ovocnou vůni. Proč?

Není třeba se tím znepokojovat. Děje se to kvůli vedlejšímu produktu, který se vytváří během ketózy. To je zcela běžné.

Můj dech páchne. Co mám dělat?

Toto je také běžný jev. Pijte ochucenou vodu (přírodní) nebo můžete zkusit některé žvýkačky bez cukru.

Slyšel/a jsem, že ketóza je velmi nebezpečná. Je to pravda?

Někdy si lidé pletou ketoacidózu s ketózou. Ketóza není nebezpečná a je to normální stav. Ketoacidóza je nebezpečná a může nastat pouze u lidí, kteří mají cukrovku a pouze v případě, že nejsou opatrní.
Ketoacidóza je velmi nebezpečná, ale ketóza není. Ketóza je přirozená, zdravá a běžná!

Mám problémy s trávením a průjmem. Co bych měl/a dělat?

Toto je další běžný jev, který obvykle zmizí po 3 nebo 4 týdnech. Pokud však přetrvává, přidejte do vašich jídel více zeleniny s vysokým obsahem vlákniny. Doplňky hořčíku mohou být užitečné při zácpě.

Kolik kilogramů ztratím na ketogenní dietě?

To je individuální a výsledky se mohou velmi lišit. Průměrně lidé během prvních 7 dnů zhubnou 1 nebo 2 kilogramy. Jedná se většinou o hmotnost vody. Poté lidé v průměru ztratí asi 0,5 kilogramu přebytečného tuku týdně. Někteří lidé zhubnou mnohem rychleji (obvykle mladí muži) a někteří dokonce i pomaleji (obvykle ženy, které jsou starší než 40 let).

Pokud budete postupovat podle tipů, o kterých jsme hovořili, budete schopni urychlit proces ketózy a tím i proces hubnutí.

Když se přiblížíte své optimální tělesné hmotnosti, budete ztrácet váhu pomaleji a pomaleji, jak se jí budete blížit. Ale pokud pokračujete v keto stravě a jíte pouze tehdy, když máte hlad, nakonec stabilizujete svou tělesnou hmotnost. A můžete si vybrat, zda chcete zůstat na keto dietě nebo ne!

Jak mohu sledovat svůj příjem sacharidů?

Pokud se budete držet našich keto receptů a stravovacího plánu, nebude pro vás problém zůstat pod požadovaným počtem (20 gramů denně). Nebudete muset sledovat ani počítat příjem sacharidů.
Pokud použijete naše pokyny a návody týkající se keto stravy, nebude to pro vás žádný problém, protože vždy budete jíst méně než 20 gramů denně!
Pokud chcete přesné číslo, můžete použít nějakou mobilní aplikaci, jako je Chronometer nebo MyFitnessPal.

Co mám dělat po tom, co dosáhnu svých cílů v oblasti hmotnosti a zdraví pomocí keto diety?

Jakmile dosáhnete toho, co jste si stanovili, můžete si vybrat, zda budete pokračovat s keto dietou (a zůstanete v ketóze) nebo změníte stravu a budete jíst více sacharidů. Pokud se rozhodnete jíst více sacharidů, mohou nastat dvě možnosti. Za prvé, ketóza bude méně účinná a za druhé, můžete znovu přibrat na váze. Ale to záleží na tom, kolik sacharidů přidáte do své stravy. Pokud se dokážete dobře ovládat sami, neměli byste se znovu nabrat žádnou váhu.
Nicméně pokud se úplně vrátíte ke svým starým stravovacím návykům, začnete postupně přibírat na váze. Stejně jako u cvičení, jakmile přestanete podávat výkony, výsledky budou slabší. Takže i když zcela dosáhnete svých cílů, musíte se o sebe stále starat a mít na paměti, co jíte!

Co je ketogenní dieta?

Keto dieta je strava, která má vysoký příjem tuků a velmi nízký příjem sacharidů. Je to podobné Atkinsově dietě a některým dalším nízkosacharidovým dietním plánům.
Ketogenní dieta vám může pomoci zhubnout!
Ketogenní strava je skvělý způsob, jak spalovat přebytečný tuk a zhubnout. Je také skvělá pro celkové zdraví a může dokonce snížit rizikový faktor pro některé nemoci.

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...
Katerina
Katerina

Zajímám se zdravý životní styl a není nic, co bych nevyzkoušela.