Ketogenní dieta je nízkosacharidová dieta s vysokým obsahem tuků, kterou používá mnoho lidí k hubnutí a zlepšení zdraví.

Abyste se udrželi ve svém denním přídělu sacharidů a udržovali své tělo v ketóze obvykle vyžaduje pečlivé plánování. To může znamenat vzdání se sladkostí, občerstvení a dalších odpustků s vysokým obsahem sacharidů, jako jsou nealkoholické nápoje a alkohol.
Existuje však spousta nealkoholických nápojů s nízkým obsahem sacharidů, které si můžete vychutnat s mírou – dokonce i na keto dietě.
V tomto článku najdete nejlepší a nejhorší alkoholické nápoje, které si můžete vybrat při keto dietě.

TIP: recenze nejoblíbenější ketonové diety

Nápoje vyhovující keto dietě

Pokud držíte keto dietu, máte k dispozici mnoho alkoholických nápojů s nízkým obsahem sacharidů.
Například čisté formy alkoholu, jako je whisky, gin, tequila, rum a vodka, jsou zcela bez sacharidů. Tyto nápoje lze pít samotné nebo v kombinaci s nízkosacharidovými příměsi pro lepší chuť.
Víno a lehké druhy piva mají také relativně nízký obsah sacharidů – obvykle 3–4 gramy na skleničku.

Zde je přehled nápojů, které nejlépe vyhovují keto dietě (1):

Typ  alkoholu

Obsah

Obsah sacharidů

Rum 44 ml 0 gramů
Vodka 44 ml 0 gramů
Gin 44 ml 0 gramů
Tequila 44 ml 0 gramů
Whiskey 44 ml 0 gramů
Červené víno 148 ml 3–4 gramy
Bílé víno 148 ml 3–4 gramy
Pivo 10° 355 ml 3 gramy

ZÁVĚR
Čisté alkoholické nápoje jako rum, vodka, gin, tequila a whisky neobsahují žádné sacharidy. Kromě toho může mít i lehké pivo a víno relativně nízký obsah sacharidů.

Nízkosacharidové příměsi

Příměsi nápojů, které vyhovují keto dietě jsou stejně důležitou složkou jako samotný alkohol.

Dávejte si pozor na běžné nápoje, jako je džus, soda, sladké a energetické nápoje – mohou rychle proměnit nápoj bez obsahu sacharidů na vysoce kalorickou bombu. Místo toho si vyberte nápoje s nízkým obsahem sacharidů, jako je dietní soda, tonik bez cukru, radler nebo aroma v prášku.
Tyto příměsi pomohou udržet nízký příjem sacharidů a zároveň zlepšit chuť vašeho nápoje.

Zde je přehled obsahu sacharidů u několika mixovacích nápojů, které vyhovují keto dietě (1):

Typ nápoje

Obsah

Obsah sacharidů

Radler 240 ml 0 gramů
Tonik bez cukru 240 ml 0 gramů
Dietní soda 355 ml 0 gramů
Aroma mix do drinků 1/2 lžičky (2 gramy) 0 gramů

ZÁVĚR
Příměsi s nízkým obsahem sacharidů, jako je radler, tonik neobsahující cukr, dietní soda a aroma v prášku pomohou udržet minimální obsah sacharidů v nápoji.

Nápoje, kterým je třeba se vyhnout

Mnoho alkoholických nápojů je plných sacharidů, v některých je dokonce více než 30 gramů na jednu sklenici.
Například koktejly a míchané nápoje se obvykle skládají převážně z vysoce sacharidových, sladkých ingrediencí, jako jsou džusy, soda, sladké nápoje nebo sirupy.
Nebo třeba běžné pivo, které se vyrábí ze škrobu a může obsahovat až 12 gramů sacharidů v jedné plechovce.

Zde je srovnání obsahu sacharidů u několika populárních alkoholických nápojů, kterým byste se měli vyhnout, pokud držíte keto dietu (1):

Typ alkoholu

Obsah

Obsah sacharidů

Margarita 240 ml 13 gramů
Bloody Mary 240 ml 10 gramů
Whiskey sour 105 ml 14 gramů
Sangria 240 ml 27 gramů
Piña colada 133 ml 32 gramů
Cosmopolitan 105 ml 22 gramů

ZÁVĚR
Běžné pivo, koktejly a míchané nápoje mají často vysoký obsah sacharidů, což představuje 10–32 gramů na nápoj. Ideálně se jim vyhněte, pokud jste na keto dietě.

Všeho s mírou

Přestože je k dispozici spousta alkoholických nápojů s nízkým obsahem sacharidů, které jsou vhodné i při keto dietě, neznamená to, že by se měly stát běžnou součástí vašeho nápojového lístku.

Dokonce i alkoholické nápoje s nízkým obsahem sacharidů jsou stále bohaté na prázdné kalorie, což znamená, že dodávají v mnoha kaloriích málo nebo vůbec žádné základní živiny, jako jsou bílkoviny, vláknina, vitamíny nebo minerály. Nejenom že může nadměrné dávkování alkoholu v průběhu času zvýšit riziko nutričních nedostatků, ale může také přispět k postupnému přibírání na váze.

V jedné osmileté studii u 49 324 žen byla konzumace alespoň dvou nápojů denně spojena se zvýšeným rizikem významného přírůstku hmotnosti ve srovnání s lehkým nebo mírným pitím (2).

Alkohol může také potlačit spalování tuků a zvýšit tělesný tuk ukládáním dalších kalorií jako tukové tkáně v těle (3).
Nadměrné pití může také přispět k dalším vážným zdravotním stavům, včetně diabetu, srdečních chorob, problémů s játry a rakoviny (4).
Z tohoto důvodu je nejlepší jen mírný příjem alkoholu – to znamená jeden nápoj denně pro ženy a dva denně pro muže (5).

ZÁVĚR
Dokonce i alkoholické nápoje s nízkým obsahem sacharidů mohou přispět k přírůstku na váze, nutričním nedostatkům a nepříznivým zdravotním stavům, a proto je důležité je konzumovat umírněně.

Sečteno a podtrženo

Dokonce i na keto dietě si můžete vybrat z mnoha alkoholických nápojů s nízkým obsahem sacharidů.
Víno, lehké pivo a čisté formy alkoholu – jako je whisky, rum a gin – nabízejí na jednu porci málo nebo žádné sacharidy a snadno se mixují s nízkosacharidovými nápoji, jako je radler, soda nebo dietní tonik.
Avšak bez ohledu na dietu je nejlepší držet spotřebu alkoholu pod kontrolou, aby bylo zabráněno nepříznivým účinkům na zdraví.
Obecně by se ženy měly držet maximálně jednoho nápoje denně, zatímco muži by měli vypít maximálně dva nebo méně.

TIP: recenze nejoblíbenější ketonové diety

Rating: 5.0/5. From 2 votes.
Please wait...
Katerina
Katerina

Zajímám se zdravý životní styl a není nic, co bych nevyzkoušela.